Print belangrijk in multimediale wereld

17 december 2015

Onderzoek van InfoTrends laat zien dat marketeers zich steeds beter realiseren dat drukwerk een belangrijke rol speelt bij het benaderen van consumenten.

Uit het onderzoek onder 20 drukkerijen, 50 direct marketeers en 1.200 consumenten in de VS, Canada, Engeland, Frankrijk en Duitsland komt onder andere naar voren dat catalogi aan een ware wederopstanding bezig zijn. Er is geen verschil in leeftijd, inkomen, geslacht of ouders/geen ouders: ‘catalogi zijn effectief in het triggeren van zowel online als fysieke aankopen’, aldus Barb Pellow,Group Director van de InfoTrends Consulting Group. ‘62% Van de consumenten die catalogi ontvangen en in de afgelopen drie maanden een aankoop deden, waren beïnvloed door die catalogus.’ Verder bleek dat catalogi niet alleen iets zijn voor grote merken. Sterker nog: er is een trend richting meer kleinere catalogi voor nichesegmenten.

Een heel ander vlak waarop direct marketeers het belang van print inzien, is direct mail (waaronder de onderzoekers overigens ook folders en brochures rekenen). Het blijkt een effectief middel om ontvangers richting online of fysieke winkels te krijgen en, nog belangrijker, aankopen te doen. Twee derde van de direct mail wordt bekeken en meer dan veertig procent van de ontvangers heeft in de afgelopen drie maanden een aankoop gedaan naar aanleiding van een direct mail-uiting die ze ontvingen.

Wie meer gegevens wil lezen, zal het rapport moeten kopen. Het kost slechts 24.995 dollar (en nee, dit is geen typefout).

bron: InfoTrends